Bunga Berguguran

Wednesday, December 11, 2013

KEK RED VELVET

Assalamualaikum........

Lebih 2 tahun saya menyepi diri dari dunia berblogging. Lama sungguh tak mengupdate blog. Hari ni entah kenapa tetiba lak rasa rindu nak mengupdate blog yang dah sekian lama ditinggalkan. Aktiviti menjahit Beg Sejadah pun dah lama tak beroperasi semenjak bulan puasa hari tu. Jadi untuk menghangatkan kembali blog yang agak-agak dah basi ni maka saya masukkanlah entry projek membaking yang pernah saya buat sebelum ni yang sempat diambil gambar. Projek Kek Red Velvet yang sangat sedap pada tekak saya. Jom la tengok-tengok ye.



Ini kek yang saya buat masa harijadi anak bongsu saya yang lepas. Kebetulan di  tadika anak ada buat sambutan harijadi utk kanak-kanak di situ. Resepi saya ambil dari blog hanamemories.blogspot. Rasanya dh ramai yang dah tahu resepi ni kan.



Disebabkan keenakan kek ni juga saya telah mendapat tempahan yang pertama dari pengasuh Taska anak saya. Kebetulan pemilik Taska dan Tadika adalah orang yang sama dan terletak berdekatan diantara satu sama lain. Nak dijadikan cerita pengasuh ni dah jatuh cinta dengan keenakan kek ni terus la dia mengoder. Ni kira kali kedua dia menempah dari saya kek yang sama. Kek yang memula dulu tak ambik gambar pun. Dan dek kerana kepercayaan yang telah diberikan oleh pengasuh taska anak saya tu jugaklah kini saya dah berani nak ambil tempahan. Buat permulaan, kek nama ni jelah yang saya buat. Itupun setelah mendapat fedback yang menggalakkan dari mereka-mereka yang pernah merasa air tangan saya ni. 

 kek yang saya buat utk dijamu kepada sanak saudara masa pernikahan sepupu aritu.

Saya layerkan 2 lapis. Tu yang sodap tu.....

No comments: