Bunga Berguguran

Wednesday, December 11, 2013

Bengkel Mencanting Batik

Baru-baru ni juga saya sempat menghadiri Bengkel Mencanting Batik di Bengkel Kemas, Kg. Pondok Rasah. First time pegi bengkel ni. Seronok rupanya walaupun saya sebenarnya bukan seorang yang kreatif bab-bab melukis ni. Tapi bila dah letak kaler tu kira okeylah. Ni gambar-gambar yang sempat saya ambil sekitar bengkel tu

 Ni lakaran yang telah dilukis dengan lilin. Nampak sangat tak kretip kan...

 Sebahagian dari peserta Bengkel

 Lilin yang kena sentiasa dalam keadaan cair semasa proses mencanting. Panasssss......

 Setiap peserta berpeluang utk melukis sebanyak 2 lukisan.

 Tak ketinggalan menconteng nama.

 Yang perempuan ni guru di Bengkel KEMAS ni @ mak sedara saya. Yg lelaki ni lah guru yang mengajar kami mencanting batik tu.

 Cantikkan bila dah di bubuh kaler.

 Ni pun sama. Macam cantik jer.....(perasan la tu)

 Sebahagian daripada hasi kerja tangan peserta. Cantik2 belaka

Ni hasil kerja tangan guru bengkel @ mak sedara saya. Gambar pemandangan.

No comments: